понеделник, 13 юни 2016 г.

Семифредо с марсала и лешници


Имам на разположение пълна бутилка с марсала и потърсих идеи за нейното използване извън стандартните рецепти за тирамису и пиле. Погледът ми попадна на рецепта за семифредо и решението беше взето бързо. Навън е слънчево и предразполага към сладоледоподобни консистенции, а италианският вкус на храната рядко може да бъде грешка. Рецептата, която споделям, ме вдъхнови и с допълнението от малини, които свързвам с началото на лятото и тортата, която любимата ми баба приготвяше за рождените ми дни.


Продукти:

2 яйца

2 жълтъка

1 чаена чаша захар

2 супени лъжици марсала

1 ¼ чаена чаша сметана (неподсладена)

½ чаена чаша запечени и фино смлени лешници

Пресни малини и прясна мента за сервиране

Начин на приготвяне:

Започнете с приготвянето на лешниците. Аз лично ги запекох леко за няколко минути на тиган на умерен огън при непрекъснато бъркане. Обвивката можете да свалите с кърпа докато лешниците са още топли. Обелените лешници смилате фино.

За приготвяне на яйчената смес разбийте яйцата и жълтъците със захарта на водна баня до стапяне на захарта и добавете марсалата. Към така приготвената яйчена смес добавете смлените лешници и разбитата сметана.

Готовата смес оставете да се охлади добре в камерата за поне една нощ.

Преди да поднесете семифредото е необходимо да го оставите да се отпусне за около 5 минути на стайна температура. Препоръчвам да се поднесе с пресни малини и мента, които идеално допълват вкуса на виното и лешниците.


1 коментар:

  1. Страхотна идея! Пожелавам ти много приятни емоции в готвенето и споделянето! Името също много ми харесва! Успех на блога ти, не се съмнявам, че сте стане един от най-посещаваните - било за забавление, било за вдъхновение, или просто за радостта от общуването със съмишленик!
    "Skills can be taught. Character you either have or you don't have" :)

    ОтговорИзтриване