неделя, 25 септември 2016 г.

Френска селска торта в края на лятото


Ако ме попитате коя е любимата ми торта, вероятно ще отговоря, без да се замислям, че е френската селска торта. Представям си я в следобеден дъждовен неделен ден, споделена с приятели в обстановка, напомняща за Прованс. Ето защо препоръчвам френската сладкарница на ул. Оборище.
Правила съм тортата няколко пъти и намирам, че затруднението в приготвянето й се състои основно в разчистването на кухнята след това. Всъщност това е единственото, което ме спира да я правя по-често.
Този път приготвянето й идва, за да отбележи края на лятото и да послужи като изненада за един рожден ден.

 


Ето и самата рецепта:
 
Необходими продукти:

За блатовете:

1 яйце

200г фина кристална захар

50 г  краве масло

200ml прясно мляко

2 с.л. мед

2 ч.л. сода

400 г брашно

За крема:

1000 г заквасена сметана

8 с.л. фина кристална захар

250г фино смлени орехи

1 бурканче сладко от боровинки

Начин на приготвяне:

Преди да започнете работа, темперирайте продуктите. Яйцето се разбива със захарта до побеляване, добавят се млякото, маслото, меда и содата. Сместа се оставя за около 20 минути на слаб огън, като се наблюдава и често се разбърква (заради содата е възможно да кипне бързо). Сместа трябва да придобие цвят на старо злато. Котлонът се изключва, в топлата смес се изсипва брашното и се разбърква енергично до получаване на меко тесто.

Върху хартия за печене се очертават кръгове с диаметъра, в който желаем да бъде тортата. Аз начертах кръгове с диаметър 24 см. Топлото тесто се разпределя върху кръговете максимално тънко и равномерно, като леко излизаме от очертанията, и така оформените блатове се изпичат в предварително загрята на 180 С фурна за 6-7 минути. Неправилните очертания от всеки блат се изрязват, за да придобият блатовете правилна кръгла форма. Изрезките могат да се смелят и да се ползват за украса. Лично аз не ги използвах този път. За самата торта ще са ви необходими 5 блата.

За крема се смесват сметаната и захарта.

Орехите се смилат.

Сладкото от боровинки беше твърде гъсто за работа и го разредих със сока от 2 лайма. Реших, че вкусът на лайма ще подсили аромата на боровинките, без да създава допълнителна киселинност към сметановия крем, както би се получило с обикновения лимон.

Тортата се сглабя, като редуват блат, сметанов крем, орехи и боровинки. Най-горният блат и неравностите отстрани се заглаждат със сметановия крем с помощта на шпатула.Отгоре и отстрани се поръсва с орехи.

Тортата трябва да "узрее" в хладилника преди да се консумира. Различните рецепти определят периода на зреене по различен начин. За мен 24 часа е абсолютният минимум. Все пак бих препоръчала да изчакате и малко повече (около 30 часа), за да се смесят вкусовете и блатовете да станат сочни.
Bon appétit!

















1 коментар:

  1. Френска селска торта е една от любимите ми! Дабре, че се случи и аз да съм на рождения ден, за който беше приготвена! Тортата на Катя беше достоен представител на класическата торта, в която се редуват медените блатове, сметаната, орехите и боровинките - перфектно съчетание на вкусове и аромати!

    ОтговорИзтриване